Wednesday, November 26, 2014

Pakaian

Dah banyak draft tapi gagal menyudahkannya. Sejak 2-3 hari ni terpanggil sangat nak menulis pasal satu subject ni. Pasal pakaian artis yang memanjang je kena hentam dek peminat-peminat fanatik.

Dengan keadaan aku sekarang tak dinafikan aku pun rasa menyampah. Dengan kesedaran yang semakin berputik mesra dalam diri, aku menyesal aku juga pernah berpakaian begitu. Jenuh aku muhasabah diri. Apa ada dalam kepala otak aku masa tu. Sanggup berpakaian yang sememangnya menjolok mata orang yang memandang. Suka jadi perhatiankah? Suka orang memerhati segala aset yang aku ada? Apa faedahnya? Yang aku nampak faedahnya adalah dosa yang aku tanggung dan moga allah mengampunkan aku yang kurang "berotak" masa tu.

Ada peminat fanatik yang komen berunsur nasihat. Terpulanglah pada artis terbabit nak terima macam mana. Sekurang-kurangnya, sebab dia sayang artis tu dia nasihat cara baik. Tak kurang juga yang mengeji sampai merendah-rendahkan maruah orang tu dengan cara provoke lucah. Bila rasa marah, artis pun mengelabah. Kesian juga aku tengok.

Sebenarnya aku dah jauh menyimpang dari idea asal nak menaip tadi. Hahahaha..

Hidup masing-masing.. Kubur masing-masing. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment